Πέμπτη 28 Απριλίου 2011


ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΠΑΕΙ...ΑΛΒΑΝΙΑ Ο ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ

Στην ανάληψη ακόμη ενός έργου στα Βαλκάνια προχωρεί η τεχνική εταιρεία «Άκτωρ», η οποία θα κατασκευάσει τμήμα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στην Αλβανία, έναντι 59 εκατ. ευρώ. Όπως ανακοίνωσαν πρόσφατα οι αρμόδιες αρχές της γειτονικής χώρας, το έργο αφορά στην υλοποίηση οδικού τμήματος 32 χλμ (αυτοκινητόδρομος 4 λωρίδων κυκλοφορίας), το οποίο θα περιέχει και τούνελ 4,3 χλμ, και θα συνδέει την πρωτεύουσα Τίρανα με τη βιομηχανική πόλη του Ελμπασάν.
Η έναρξη του έργου τοποθετείται χρονικά εντός του 2011 με αποπεράτωση σε 18 μήνες, και θα συμβάλει στη σημαντική μείωση του χρόνου που απαιτείται για να καλυφθεί οδικώς η απόσταση ανάμεσα στις δύο πόλεις (από μία ώρα σήμερα σε 20 λεπτά), καθώς το υφιστάμενο δίκτυο είναι απαρχαιωμένο και πολύ πιο στενό σε σχέση μ' αυτό που θα κατασκευαστεί.
Ο οδικός άξονας αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου VIII, ο οποίος συνδέει τα παράλια της Αδριατικής και του Ιονίου με την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.
Διαγωνισμός
Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, η «Άκτωρ» υπερκέρασε άλλες εταιρείες, προερχόμενες από Ιταλία, Σλοβακία, Ελλάδα κ.α.
Η «Άκτωρ» έχει αναλάβει και την υλοποίηση οδικών έργων στη Βουλγαρία, όπως ενός τμήματος του αυτοκινητόδρομου Trakiya, συνολικού μήκους 35,7 χλμ, κόστους περίπου 60 εκατ. ευρώ και διάρκειας κατασκευής 25 μήνες.
Η ελληνική εταιρεία για το συγκεκριμένο έργο έδωσε την καλύτερη προσφορά, μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων, αφήνοντας πίσω της άλλες δέκα εργοληπτικές επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες ενώ ο Trakiya, στο σύνολό του, είναι ο πιο προχωρημένος κατασκευαστικά οδικός άξονας μεγάλου μεγέθους στη Βουλγαρία και θα συνδέει την πρωτεύουσα Σόφια με το Μπουργκάς.
Η εταιρεία διεκδικεί την υλοποίηση και άλλων οδικών τμημάτων στη Βουλγαρία (όπως στον αυτοκινητόδρομο Maritsa), καθώς στη χώρα κατασκευάζονται ταυτόχρονα πολλοί μείζονες οδικοί άξονες.
Να σημειωθεί ότι με το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταφορές», 2 δισ. ευρώ θα διατεθούν προς χρηματοδότηση έργων υποδομής στη Βουλγαρία, όπως αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομοι, ναυτιλία και υποδομές συνδυασμένων μεταφορών.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου